T-106.1212 Grundkurs i programmering

Uppgiftsbeskrivningar

Den första uppgiften baserar sig på materialet i kursens Eclipse-guide. De andra uppgifterna kan delas in i tre huvudtyper:

  1. Programmeringsuppgift: följ uppgiftsbeskrivningen som finns bifogat med projektet;
    man importerar ett projekt eller två i Eclipse och handlar enligt instruktionerna i rondX_uppgY.html.

  2. Fyll i uppgiftsformuläret i Goblin:
    i dessa korta uppgifter loggar man in i Goblin och svarar på några korta frågor.

  3. Bekanta er med Vissleri-exemplen i Goblin:
    man inspekterar programmen steg för steg i utbildningsverktyget Vissleriet. Dessa finns också i Goblin. Instruktioner finns med uppgifterna.

Varje uppgift är tabellerad nedan, tillsammans med nivå och poängvärde, samt tillhörande Eclipse-projekt.

Rond 1
stängs ti 20.09. kl. 12 
1.1.A 0ButlerLäs "Påbörja användandet av Eclipse" på kurshemsidan och följ instruktionerna där.
1.2.A 20Uppgift 2Följ uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
1.3.A 60Uppgift 3Följ uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
1.4.A 50Uppgift 4Följ uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
Rond 2
stängs ti 27.09. kl. 12 
2.1.A 50Uppgift 1Följ uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
2.2.A 50Uppgift 2Följ uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
2.3.A 60-Bekanta er med exemplen i Vissleriet i Goblin.
2.4.A 80Uppgift 4Följ uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
2.5.A 120Uppgift 5Följ uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
Rond 3
stängs ti 04.10. kl. 12 
3.1.A 50-Bekanta er med exemplen i Vissleriet i Goblin.
3.2.A 70Uppgift 2Följ uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
3.3.A 80Uppgift 3Följ uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
Rond 4
stängs ti 11.10. kl. 12 
4.1.B 80Uppgift 1Följ uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
4.2.A 70Uppgift 2Följ uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
4.3.A 90AccountFölj uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
4.4.A 120MovieStatFölj uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
Rond 5
stängs ti 18.10. kl. 12 
5.1.A 60-Bekanta er med exemplen i Vissleriet i Goblin.
5.2.A 30PhoneFölj uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
5.3.B 90Football1Följ uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
5.4.C 90Football2Följ uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
Rond 6
stängs ti 01.11. kl. 12 
6.1.A 50Driver's LogFölj uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
6.2.A 50Driver's LogFölj uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
6.3.C 70SpoonerismFölj uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
Rond 7
stängs ti 08.11. kl. 12 
7.1.A 150AccountFölj uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
7.2.C 80RandomTextFölj uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
7.3.B 240CarSimFölj uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
Rond 8
stängs ti 15.11. kl. 12 
8.1.B 80EnglishAuctionFölj uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
8.2.B 20-Fyll i frågeformuläret i Goblin.
8.3.C 50AuctionHouseFölj uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
Rond 9
stängs ti 22.11. kl. 12 
9.1.A 240ExcuFölj uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
9.2.B 90TrainFölj uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
9.3.C 90SudokuFölj uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
Rond 10
stängs to 08.12. kl. 12 
10.1.A 30Uppgift 1Följ uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
10.2.B 120AdventureFölj uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.
10.3.C 200AdventureFölj uppgiftsbeskrivningen bifogad med projektet.